Nie jesteś zalogowana! Zaloguj się by w pełni, bez ograniczeń korzystać z forum. Jeśli nie masz jeszcze konta, kliknij tutaj i przejdź do darmowej rejestracji.
Mapa strony
Strona Główna Forum
 Info   Szukaj    Album   Polecamy   Rejestracja   Profil   Wiadomości   Zaloguj 

Zobacz więcej

Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: klamia, reklamy

Reklamy kłamią?
Autor Wiadomość
seopol 
Coś już napisała


Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 14
Skąd: Łapy
Wysłany: 2007-03-29, 19:11 Reklamy kłamią?


Wielkie oszustwo wg. Malcolm'a Mc Namara

Przedstawiamy Państwu niezwykle intrygujące fragmenty demaskatorskiej książki, której autorem jest Malcolm Mc Namara. Ukazała się w USA w 2002 roku pod tytułem "Big Imposture" (Wielkie oszustwo), osiągając bestsellerowy nakład.

Malcolm Mc Namara, z wykształcenia farmaceuta i ekonomista, był przez wiele lat jednym z najlepiej opłacanych na świecie specjalistów od promocji wyrobów kosmetycznych. Po wydaniu swej książki uwikłany został w największe koncerny wytwarzające kremy, w trwające do dziś procesy o oszczerstwo i złamanie tajemnicy handlowej.

" ... Reklama kremów do twarzy jest w 75%-ach psychotechniką opartą na kłamstwach i to bezczelnych kłamstwach. W 20% pobożnymi życzeniami, oczywistą przesadą, nadinterpretacją lub swobodnym manipulowaniem faktami. dopiero pozostałe 5% - nie więcej - jest prawdą, przy czym jeszcze, prawda ta nie zawsze i nie dla każdego nabywającego krem pod wpływem reklamy ma pełną wartość ... "

" ... Firma chcąca przetrwać w walce konkurencyjnej, powinna dwa razy do roku wprowadzić nowość i raz na dwa lata hit, najlepiej w postaci całej serii produktów. Służą temu rozliczne triki:

Efektowne procenty i cyfry - wykorzystujące brak przepisów, które rygorystycznie oddzielałyby łgarstwo od faktów. Co znaczy np. redukcja zmarszczek o 50%? U kogo? W jakim wieku? Na jakiej skórze? W jakim czasie?

Bardzo mądre nazwy - typu: keratolicznie, holistycznie, syntetyzująco - wzbudzają respekt dla ciężko naukowej formuły i mamią klientów.

Cudowne i jak najbardziej egzotyczne rośliny - np. jojoba, aloes, gingko billoba - z których wyciągi nikomu na szczęście nie szkodzą, ale konsumenci tych preparatów powinni wiedzieć, że jakiekolwiek ich działanie zawdzięczają zazwyczaj nie dodatkowi modnego akurat zielska, lecz starym poczciwym składnikom syntetycznym ("identycznym z naturalnymi"), witaminom.

Urzekające historie - np. o uleczonych kopytach chorego konia, który brodził w wodzie z cudownego źródła, lub o stuletnich babciach z wyspy Rikitiki, które zachowują gładkie lico, dzięki okładaniu się tymi właśnie wodorostami.

Kosmetyki "inteligentne" - czyli hasło worek - np. dlatego, że zawierają ceramid, czy elastynę, będące naturalnym składnikiem skóry. Zapewniam czytelników, że jako człowiek, który wprowadził to hasło do światowej kosmetyki, małpując je z reklamy pralek, że wszelka "inteligencja" kremów polega na ich inteligentnej promocji.

Nie testowane na zwierzętach - zapewne u wytwórcy produktu finalnego. Jednakże nikt w praktyce nie wytwarza dziś wszystkich składników kremu od podstaw.

Ekologiczne - na fali silnej wciąż od prawie trzech dekad mody na składniki wyłącznie roślinne i mineralne, wmówiono światu, że "chemia" jest szkodliwa i alergizująca. Tymczasem prawda jest bardziej złożona. Białko rybie, będące przecież białkiem zwierzęcym. uczula znacznie rzadziej od protein roślinnych. * Podobnie , sterylnie wytwarzane i wnikliwie badane syntetyki, są równie bezpieczne, jak składniki mineralne, a przy tym zazwyczaj znacznie skuteczniejsze.

Dostępne tylko w aptekach - to chwyt nieśmiertelny, który pozwala pomniejszyć trzykrotnie opakowanie i podnieść dwukrotnie cenę, w porównaniu ze specyfikiem o identycznych właściwościach, lecz sprzedawanym w drogeriach..."


"... Omówmy teraz kilkanaście najbardziej nośnych sloganów reklamowych "informujących" o właściwościach nowego kremu:

Odżywia skórę - pół albo raczej ćwierć prawda, wykreowana z modnej obecnie "kosmetyki dietetycznej", reklamującej w kremach jako zdrowe dla cery to co zdrowe jest dla organizmu w pożywieniu, czyli przede wszystkim witaminy. Tymczasem witaminy B1, B2, B6, D oraz K nie mają najmniejszych szans na przeniknięcie przez naskórek. Reklamowanie więc ich w kosmetykach naskórnych jest po prostu kpiną z konsumentów. Witaminy C, E i A, zwłaszcza ta ostatnia, niezwykle pomocna tkance skórnej, rzeczywiście wchłania się świetnie, ale pod jednym wszakże warunkiem: muszą być zamknięte w nośnikach transportujących je poprzez barierę naskórkową. Wiele firm tego nie robi, Jedynie prowitamina B5, bezspornie regenerująca naskórek i pobudzająca do pracy komórki skóry, wchłania się z każdego dobrego kremu, który ją zawiera.

Relaksuje, pobudza produkcję endorfiny w mózgu - to prawda choć obiektywnie niewiele warta dla klienta, gdyż traktująca o o efekcie placebo. Rzeczywiście kobiety uszczęśliwia zakup pięknie wyglądającego i pachnącego kremu - i tu fenomen - niewielkie ma przy tym znaczenie jego skuteczność.

Dotlenia skórę - kłamstwo i to szkodliwe, gdyż gdyby jakikolwiek krem zawierał istotnie oxygenium (tlen) w postaci aktywnej, atakującej komórki od zewnątrz, to mazidło takie niszczyłoby naszą skórę poprzez proces jej utleniania, identycznie jak niszczone są przez tlen korodujące metale i wietrzejące skały.

Energizuje, pobudza do działania - owszem, jeśli dzieje się to dzieje się to dzięki występowaniu w kremie składników silnie działających jak kolagen aktywny, * , witaminy A, C lub kwas liponowy. Jeśli jednak producent przypisuje to działanie wodzie z wnętrza lodowca, wyciągowi z aloesu lub molekułom energetycznym - to opowiada konsumentom za ich pieniądze zwykłe bajki.

Krem wzmacnia skórę - to znaczy co, hartuje ją? Krem może co najwyżej wypełnić ubytki tłuszczowe w naskórku, a więc wzmacniać mury obronne w skóry właściwej. Czyli pół prawda.

Detoksykuje organizm - bujda na resorach. Za usuwanie toksyn z organizmu człowieka odpowiada układ limfatyczny, a nie skóra. Aby zwiększyć np. funkcjonalność gruczołów potowych i łojowych, krem taki musiałby mieć siłę pompy ssącej.

Usuwa istniejące zmarszczki - to największe chyba w historii reklamy kłamstwo. Zapoznałem się w swojej karierze z pół tysiącem rzetelnych, a nie zamawianych pod publiczkę badań klinicznych i stwierdzić mogę, że w historii kosmetologii dwa preparaty dotąd odkryte powodują rzeczywisty i trwały przyrost tkanki oraz zanikanie zmarszczek już istniejących. Jeden z nich pozostaje patentem szwajcarsko-francuskiej firmy farmaceutycznej i na razie stosowany jest wyłącznie do likwidacji blizn. Drugi, wynaleziony gdzieś w Polsce, nie jest kremem lecz żelem kolagenowym, aktywnym biologicznie tylko w określonym przedziale temperaturowym. Zmarszczki istniejące można jedynie zlikwidować poprzez implantację botoksu bądź kolagenu i to powtarzaną co kilka miesięcy. Najlepsze kremy mogą proces starzenia się skóry co najwyżej opóźniać..."
 
 
makczar 
Miłośniczka forum



Pomogła: 5 razy
Dołączyła: 07 Sty 2007
Posty: 278
Skąd: ************
Wysłany: 2007-03-30, 22:42 


Reklamy przekazują nam takie informcje o działaniu kosmetyku jakie my konsumeńci chcielibyśmy usłyszeć. Deklaracje producenta często mylnie są przez nasz odbierane oczywiście jest to celowa zagrywka producenta, np: krem zawiera rumianek który wykazuje działanie łagodzące - tak krem może zawierac rumianek ale producent nie pisze nam że krem dzięki obecnsci rumianku wykazuje działanie łagodzące. Uważam że wiele osób odebrało by te słowa właśnie w te sposób a przecież tego rumianku mogą byc takie male ilosci że jego obecność w kosmetyku nie odgrywa żadnej roli.
 
 

Darish:)


Wysłany: 2007-03-31, 09:21 


A ja Wam powiem, że wszelkiego rodzaju reklamy oddziałują także na nasz psychikę. Widząc szczęśliwą rodzinę przy stole, piękny dom i dzieci, też taką chcemy mieć. Udowodnione jest naukowo, że na tle podświadomości złem dążymy do stworzenia sobie takiego "cudownego zycia". Np, gdy mamy cudowną dziewczynę/chłopaka, chcemy aby został/a naszą wymarzoną żoną/mężem... on/a chce odejść i wtedy dochodzi do tragedii..
Jest wiele takich sytuacji w tych czasach. Przykładem może być także kradzież.
 
 
makczar 
Miłośniczka forum



Pomogła: 5 razy
Dołączyła: 07 Sty 2007
Posty: 278
Skąd: ************
Wysłany: 2007-04-01, 21:34 


Zgadza się rekamy właśnie mają takie zadanie żeby działać na naszą psychikę by wzbudzić w nas chęć posiadania danego produktu.
 
 
maidanka 
Początkująca


Dołączyła: 28 Sie 2007
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2007-08-30, 11:10 


wszystko co nas otacza jakos na nas wpływa. wielkie bilbordy z reklamami na kazdym koku zebysmy tylko przy wizycie w sklepie nie zapomnieli kupic wybranego produktu. W sklepach atakuą nas spece od reklamy i np rozkładaja drozszy towar na wysokosci oczu. W domu w najciekawszym momencie filmu przerwie nam kolejnych pare reklam ktore mowia ze jezeli kupimu jakis produkt to bedziemy lepsi, madrzejsi a przede wszystkim piekniejsi... chcialabym zeby choc jedna firma na rynku dzialala uczciwie i odpowiadała za swoje słowa w reklamach
 
 
 
skrzydelTrzepot 
Miłośniczka forum
Skrzydeł Trzepot



Dołączyła: 24 Maj 2007
Posty: 271
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-09-02, 16:13 


reklamy nie koniecznie kłamią, lecz mają za zadanie wybić się ponad ten stos tysięcy, milionów produktów... i to nie znaczy, że zawsze w reklamie jest prezentowany zły produkt... ale warto pamiętać o tym by sobą nie manipulować, bo na tym punkcie jestem przewrażliwiona :oops:
 
 
 
aneta-w 
Stała bywalczyni



Dołączyła: 11 Wrz 2007
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-19, 12:06 


dlatego mówi się : reklama dźwignią handlu.....:)
 
 
 
blokern 
Początkująca
www.synesis.pl


Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3
Skąd: wwa
Wysłany: 2007-11-29, 18:50 


no ciekawy watek, ciekawy ale wszyscy zaraz tak nie oszukuja :)
_________________
Ostatnio całiem przypadkiem trafiłem na bardzo ciekawy http://www.synesis.pl/]sklep z kosmetykami nawet kupiłem coś na prezent ;)
 
 
forumadmin 



Zaproszone osoby: 1
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 63
Skąd: Polska
Wysłany: 2008-03-05, 03:33 


Polecam ten filmik apropos tematu, czy reklamy kłamią :)

 
 

Darish:)


Wysłany: 2008-03-05, 18:26 


zarypiste hehe :DDDD i to wlasnie jest realne :DDD a nie te laseczki przepiekne w tv:D
 
 
aagnieszkaa1 
Beauty Forum TEAM



Pomogła: 5 razy
Dołączyła: 11 Sty 2007
Posty: 2294
Skąd: :)
Wysłany: 2008-03-06, 18:53 


mi sie tez ten filmik podoba nie ma takich pieknych ludzi to wszystko jest przerobione to my jestesmy najpiekniejsze :D
 
 
 
aannkkaa56 
Stała bywalczyni
Anka



Dołączyła: 23 Lut 2007
Posty: 65
Skąd: Kańczuga
Wysłany: 2008-04-02, 12:37 


o lol.... :D niezle a niektorzy daja sie w to wrabiac ;| :-/ :-/
_________________
by sprawić, że człowiek uzna życie za najwspanialszy dar.
 
 
 
flipik 
Początkująca


Dołączyła: 08 Kwi 2008
Posty: 4
Skąd: kraków
Wysłany: 2008-04-08, 19:13 


można promować markę nie tylko przez kosmetyki. Tak jak np. rexona stworzyła stronę http://www.rexona.pl/rexona_women/#/Test/ na której można sobie test dotyczący skóry ale także zapytać się o poradę specjalisty bądź też porozmawiać z innymi dziewczynami,a to oznacza że tak naprawdę każda z nas jest odpowiedzialna za to czy te działania będą zgodne z prawdą o marce czy też nie
 
 
aagnieszkaa1 
Beauty Forum TEAM



Pomogła: 5 razy
Dołączyła: 11 Sty 2007
Posty: 2294
Skąd: :)
Wysłany: 2008-04-10, 14:46 


dzięki flipik ;*
Przejrzałam całą stronkę, podoba mi sie =)
 
 
 
Kola 
Użytkowniczka



Dołączyła: 26 Lip 2007
Posty: 31
Skąd: Nibylandia
Wysłany: 2008-04-12, 00:35 


Raczej nie kłamią, bo mozna by ich oskarzyc o naginanie prawdy:) Ja bym ujęła to tak,że skupiaja się na dobrych stronach produktu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Beauty Forum: Kosmetyka profesjonalna | Kosmetyki | Zabiegi kosmetyczne | Pielęgnacja twarzy i ciała | Pielęgnacja dłoni i stóp | Chirurgia plastyczna | Fryzury |
Salony SPA & Wellness | Depilacja